O școală interesată de dezvoltarea completă a creierului și autocunoaștere

O școală interesată de dezvoltarea completă a creierului și autocunoaștere

Elevii se regăsesc pe sine și excelează la Școala Maharishi

De HARBOUR FRASER HODDER

Imaginează-ți că ești din nou elev. Cum ar fi să începi fiecare zi de școală având claritate? Cum ar fi să îți începi cursurile simțindu-te stabil și concentrat? Cum ar fi dacă ai putea aborda materii noi folosind din ce în ce mai mult din potențialul tău individual? La Școala Maharishi, unde tehnica Meditației Transcendentale stă la baza unui model unic de învățământ, acestea sunt obiective educaționale primare.

 

 

De două ori pe zi elevii, profesorii și personalul administrativ din această școală din Fairfield, Iowa practică tehnica Meditației Transcendentale. Ei experimentează un mod alert, ordonat și sincronizat de funționare a creierului într-o stare de odihnă mai profundă decât somnul.

Rezultatul este performanță personală și academică ridicată pentru toată lumea.

Cunoaștere de sine și atenție completă într-o stare de relaxare

Școala Maharishi își dorește să ofere elevilor o educație la nivel de top în toate materiile precum și în cel mai important domeniu, cunoașterea de sine.

Studenții participă la un program care este compus dintr-o parte de teorie și o parte practică cu scopul de a le maximiza performanța. Cunoscându-se pe sine ei au fundația pentru succes academic și se pregătesc pentru toate domeniile vieții.

 

Richard Beall, Ph.D., Directorul Școlii

“Elevii și profesorii noștri își rezervă timp să transceandă de două ori pe zi prin tehnica Meditației Transcendentale.” ne spune directorul școlii Richard Beall, Ph.D. “Asta le permite tuturor să dobândească o odihnă profundă și să dizolve stresul înainte ca acesta să se acumuleze.”

Starea unică de atenție completă și relaxare profundă obținută în timpul practicii MT s-a dovedit prin sute de studii științifice revizuite de comunitatea științifică ca fiind foarte eficientă pentru îmbunătățirea funcționării creierului și a stării de sănătate.

După cum spune Dr. Beall, “Într-o lume bombardată de stimuli exteriori, această stare specială de odihnă le oferă elevilor o oază de liniște interioară și o conexiune cu sinele lor adevărat.”

 

 

Dacă elevii intră în sala de clasă stresați, obosiți sau tulburați cum pot ei să învețe ceva? “Prin această metodă, la Școala Maharishi, fundația este optimizarea nivelului de atenție al elevilor.” spune Dr. Beall.

Dezvoltare întregului creier

Știința modernă începe să înțeleagă puterea neuroplasticității, aceasta este abilitatea creierului uman de a se adapta și de a se transforma prin fiecare experiență. Prin practica Meditației Transcendentale, starea creierului începe să se îmbunătățească, încă de la prima meditație.

 

Cum se întâmplă acest lucru? În mod normal când suntem implicați într-o acțiune este folosită doar o parte din creier. De exemplu, în momentul dacă cineva cântă la chitară și este conectat la un aparat EEG, care măsoară activitatea cerebrală, partea din creier care este activată este diferită de cea care este activată atunci când persoana respectivă învață să înnoate sau gătește.

Studiile arată că în timpul practicii MT este activat întregul creier. În loc să se activeze pe rând diferite zone în funție de activitate, întregul creier începe să funcționeze într-un mod integrat, puternic și creativ.

 

 

Pe măsură ce se practică Meditația Transcendentală de două ori pe zi, aceste conexiuni devin din ce în ce mai puternice, iar acele tipare plăcute și benefice de funcționare a creierului se stabilizează. Acest lucru se întâmplă în timpul meditației și în activitate. Conexiunile neuronale devin mai puternice în timp, iar mai multă coerență, putere mentală și echilibru emoțional se dezvoltă spontan.

Dezvoltarea conștiinței aduce schimbări profunde

Când corpul dobândește o stare de odihnă profundă au loc reacții în lanț. Presiune arterială se normalizează. Ritmul cardiac este redus. Creierul primește mai mult oxigen. Problemele mari devin probleme mici, iar stresul devine mai ușor de gestionat.

 

“Când mintea și corpul funcționează optim este ca și cum am conduce într-o zi frumoasă și însorită, în contradicție cu o zi întunecată, ploioasă, fără faruri. Poți să privești lucrurile clar, mai determinat și poți ieși din zona de confort fără să îți pierzi echilibrul.” spune Dr. Beall.

“Noi nu doar umplem capul elevilor cu informații. Sistematic le dezvoltăm și mediul unde intră aceste informații, propria lor conștiință. Astfel, absorbția de idei noi devine mai ușoară, prieteniile se întăresc și începi să înțelegi cum ești conectact și interconectat cu întreaga lume. Numim acest proces Educație bazată pe conștiință.”

 

Accesarea resurselor interioare de inteligență și creativitate

Ca și în alte școli, elevii sunt pregătiți pentru admiterea la universitate.

 

În același timp, elevii își descoperă abilități ascunse și ating țeluri îndrăznețe. Realizările lor sunt recunoscute în competiții la nivel internațional precum INTEL Science and Engineering Fair și Destination Imagination’s Global Finals.

Profesorii Școlii Maharishi lucrează să își ajute elevii să își scoată la suprafață creativitatea prin învățare bazată pe proiecte. În fiecare zi elevii au la dispoziție 70 de minute să își exploreze pasiunile.

După cum spune Directorul academin Kaye Jacob, “Elevii rezolvă probleme, experimentează, ezită și continuă.” Ei practică abilități necesare în viața reală, fiind susținuți de profesori. “Cele 70 de minute sunt o oportunitate să se găsească pe sine. Este încă o ocazie în care individualitatea este încurajată și onorată.”

Întărirea conexiunilor – Știința Inteligenței Creatoare

Elevii participă la un alt curs unic numit Știința Inteligenței Creatoare. Acest curs îi ajută să descopere principiile ascunse, universal valabile ale structurii și funcționării vieții, în materiile pe care le studiază, în natură și în ei înșiși.

 

De exemplu, un principiu este acela că fiecare acțiune are o reacțiune. În fizică acest principiu este prezent peste tot. Dacă temperaturile cresc pe glob, aceasta are un impact puternic pentru multe specii. În viața noastră fiecare acțiune are o reacțiune: cuvintele pe care le folosim, acțiunile pe care le facem și educația pe care o primim au un efect.

Prin înțelegerea în profunzile a acestui principiu, elevii devin capabili să înțeleagă mecanismele prin care funcționează lumea la nivel fizic, dar și la nivel de comportament. Ei învață aceste principii simple, dar puternice încă de la grădiniță.

 

 

Apreciat într-o comunitate unică

Școala Maharishi este mică, are sub 200 de elevi. Toți se cunosc între ei. Profesorii cunosc toți elevii. Sălile de clasă mici crează un mediu în care contează relațiile, iar fiecare voce este încurajată.

Elevi din 30 de țări

 

La Școala Maharishi sunt toți o familie. Tineri din 30 de țări formează un mozaic bogat de perspective și preferințe.

Această școală se află lângă Fairfield, un oraș mic și sigur cu valori progresive și oameni din întreaga lume. De asemenea este o comunitate în care mii de oameni practică Meditația Transcendentală. Acest oraș oferă un spațiu ideal pentru creșterea unui copil.

 

 

 

 

Având în vedere aceste aspecte nu e de mirare că revista Smithsonian a numit Fairfield în topul orașelor mici din America care merită vizitate.

Locul unde elevii își descoperă Sinele

Viziunea Școlii Maharishi despre o educație holistică cuprinde nu doar obiecte academice și activități extra curiculare ci și descoperirea a ceea ce suntem și ceea ce putem deveni. Profesorii sunt dedicați să scoată la suprafață darurile fenomenale și potențialul care se află în fiecare persoană.

Elevii sunt pregătiți să exceleze

în toate domeniile vieții

 

“Dezvoltarea cognitivă nu are loc din memorarea datelor. Are loc prin schimbarea experiențelor creierului în fiecare zi.” ne spune Dr. Beall. “La școala Maharishi suntem foarte implicați în dezvoltarea elevilor noștri și vrem să îi învățăm abilități pe care să le folosească toată viața, nu doar să îi pregătim pentru viitor, ci să le dăm și încrederea să strălucească așa cum sunt ei. Când nu este necesar să te conformezi, când li se dă șansa să se exprime, când li se dă oportunitatea să învețe și să se dezvolte în direcția care îi face pe ei să strălucească, atunci vedem copii care se dezvoltă și își ating maximul lor potențial.”

 

 

Elevii în ziua absolvirii

2018-07-18T08:58:40+00:00July 18th, 2018|Educație|0 Comments

Leave A Comment